Återfall

"Att lura människor är en allvarlig sak, men när du lurar dig själv blir det ödesdigert".

Sitter här med ångest. Det molar i hela bröstet. Igår var jag full. Jag har en sjukdom som heter alkoholism. När jag tar det första glaset vill jag bara ha mer. Det som hände under gårdagen var att jag bombarderas av tankar som jag inte kunde avstyra. Hur jag än försökte hantera dessa flashbacks hade jag inte förmågan att ta mig tillbaka till nuet. Jag var i dåtid och det gjorde ont.

Jag har hela livet och vad det än gäller ett val. Jag kan välja att ta det där första glaset eller så kan jag välja att avstå. Jag tog det. Genom att jag tog det ville jag ha mer... och mer. När jag dricker gör jag saker jag mår dåligt över. Saker som absolut inte gynnar mitt mående överhuvudtaget. Alkoholen är listig. Jag vet vad jag ska göra när suget och mitt flyktbeteende blir för starkt. Jag gjorde det inte.

Idag mår jag som jag förtjänar. Jag har dock en önskan och det är att alla mina demoner ska försvinna. Jag tror jag är på god väg. Jag kommer igen.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Hanin

Om du mådde som du förtjänade skulle du må bättre. En vis (gemensam vän) kvinna sa en gång till mig att när man känner så läker man. Och du förtjänar att läka. Ett återfall är ett återfall. Inget mer, förhoppningsvis.Jag hejjar på dig. KÄRLEK, KRAMAR och HEJJAROP från mitt flickrum i södertälje. /Hanin

2011-07-11 @ 02:24:58
URL: http://langtanomhetshonung.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0