Idag... just nu!

" Idag, just nu, skulle jag vilja krypa upp i någons famn. Känna tryggheten när någon håller om mig. Insvept i en röd filt, äta rostat bröd och dricka honungste. Få gråta ut och en känna en varsam hand torka bort de salta tårarna från mina rosiga kinder.


Idag, just nu, skulle jag vilja öppna mitt hjärta, dela med mig av all sorg, smärta, vrede och besvikelse. Gråta, skrika...få känna känslan av samhörighet.


Idag, just nu, vill jag ha någon som lyssnar på mig. Någon som öppnar sina sinnen...inte säger något...men lyssnar.


Idag, just nu, säger den stora jag till den lille: Ryck upp dig! och den lilla svarar: Varför ska jag kämpa när jag ändå inte ser nåt ljus.


Nä, innerst inne, just i detta ögonblick, önskar jag att jag bara kunde få gråta, snyta mig och så blir allt bra igen".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0